De keten op zijn kop: door digitalisering komt de producent weer in de lead

Gepubliceerd op 1 april 2016

De omslag van B2B naar B2B2C biedt met name producenten met een sterk merk de kans om (weer) in de lead te komen. De producenten, traditioneel de eerste schakel van de keten, keren de keten hiermee op zijn kop. De gevolgen zijn groot! 

Wilt u weten wat de gevolgen zijn van digitalisering? En hoe uw bedrijf in de lead kan komen? Kom dan naar het Berenschot-NCD College.

Als commissaris en directeur ziet u de kansen van de nieuwe digitale werkelijkheid: alles kan en gaat online. Uw organisatie aanpassen aan de nieuwe spelregels is dé grote uitdaging van bestuurders en CEO’s in 2016, zo blijkt uit het jaarlijkse Strategy Trends onderzoek van Berenschot.

Tegelijkertijd staat uw omgeving niet stil. Uw klanten, concurrenten en samenwerkingspartners zijn volop in beweging. Producenten, groothandelaren, toeleveranciers, installateurs en (online) retailers strijden om de macht in de keten. De partij die de beste interface heeft met de consument (de eindklant) vergaart steeds waardevollere data, kan daarmee het beste aansluiten op de klant en heeft de beste positie om de race te winnen.

Meer informatie over de 3 golven van digitalisering vindt u op de pagina Digitalisering: Back in the lead

500_surferinmegagolf

500_meld-u-aan (1)

Welke koers kiest u?

Makkelijker gezegd dan gedaan. Want hoe ga je om met je ketenpartners? Hoe ontwikkel je interessante online proposities? En hoe verander je je businessmodel en organisatie van fysiek naar digitaal? En hoe krijg je de regie in de keten?

Juist omdat de aanpassingen zo ingrijpend kunnen zijn, vergt het slimme keuzes maken. En nog belangrijker: het realiseren van die keuzes. Wilt u hier meer over weten? Kom dan naar het Berenschot-NCD College op woensdag 20 april a.s., waarin Jan Rijnen, commercieel directeur bij Bosch Thermotechnology Nederland en managing director België, vertelt over zijn ervaringen bij de transitie van Nefit naar een B2B2C-benadering. Zie het kader voor meer informatie.

Berenschot-NCD College

De omslag van B2B naar B2B2C biedt met name producenten met een sterk merk de kans om (weer) in de lead te komen. De producenten, traditioneel de eerste schakel van de keten, keren de keten hiermee op zijn kop. De gevolgen zijn groot!

Wilt u weten wat de gevolgen zijn van digitalisering? En hoe uw bedrijf in de lead kan komen? Kom dan naar het Berenschot-NCD College.

Jan Rijnen, commercieel directeur bij Bosch Thermotechnology Nederland en managing director België(Nefit, Buderus, Junkers) vertelt over zijn ervaringen bij de transitie van Nefit naar een B2B2C-benadering. Hij vertelt hoe hij de omslag als persoon en als directeur heeft ervaren.

Daarnaast geven Hubert Sturm en Simone Heemskerk, experts online businessmodellen bij Berenschot, een inkijk in welke nieuwe businessconcepten mogelijk zijn op basis van de nieuwe rolverdeling in de keten. In de plenaire discussie gaan we in op de vragen hoe u als ondernemer zo’n veranderingsproces kunt initiëren en sturen en hoe u als commissaris vanuit uw toezichtsrol kunt acteren.

Programma
16.00 – 16.30 u Ontvangst
16.30 – 16.35 u Welkom
16.35 – 17.15 u “De keten op zijn kop” door Hubert Sturm en Simone Heemskerk
17.15 – 17.45 u Pauze
17.45 – 18.45 u Ervaringen bij Bosch / Nefit door Jan Rijnen