Surft u mee op de golven van de digitalisering?

Gepubliceerd op 24 februari 2016

Technologische ontwikkelingen komen als een golf op u en uw onderneming af. Dat lijkt bedreigend; digitalisering heeft immers prijzen en businessmodellen onder druk gezet, maar het biedt ook kansen. De oplossing voor ondernemingen is de digitalisering te benutten door interactie met de eindklant én connectiviteit met de installed base te realiseren. Zo komt u terug in de lead!

Uw uitdaging:

Huidige ketens en businessmodellen gaan op z’n kop door de digitalisering. Waar de producent afhankelijk was van de tussenhandel, worden de rollen nu omgedraaid.

Berenschot heeft duidelijk zicht op de nieuwe businessmodellen in de industrie, groothandel, bouwtoelevering en technische dienstverlening. De ondernemingen die gaan winnen, passen hun businessmodel aan en spelen in op de nieuwe mogelijkheden en kansen van de digitale wereld! Zij realiseren Digital Customer Intimacy! Dit kan op drie vlakken:

1) Aanpassingen in het huidige portfolio en dienstenpalet. Hierbij worden digitale kanalen ingezet om bestaande klanten beter te bedienen en nieuwe klanten te vinden. Diensten worden waar mogelijk digitaal aangeboden op diverse platformen.

2) Creëren van nieuwe producten en diensten op basis van Digital Customer Intimacy en digitale mogelijkheden.

3) Samenwerken in de keten voor het verhogen van de klantwaarde. De rol van ketenregisseur is hierbij cruciaal voor het (digitaal) verbinden van partners in de keten.

Berenschot helpt ondernemers bij het maken van de juiste keuzes voor de toekomst en is een betrokken partner bij de daadwerkelijke transformatie: wij blijven tot het werkt!

Kijk voor meer informatie op www.berenschot.nl/digitalisering