HR Trendcongres 2018: employee experience, employer branding en smart working

Gepubliceerd op 25 juli 2018

Op 28 juni vond het jaarlijkse HR Trendcongres 2018 plaats, dat dit jaar in het teken stond van employee experience. Ondanks het warme weer bezochten tientallen HR-professionals het congres en praatten mee over HR Trends 2018, het grootste onderzoek naar HR-trends in Nederland dat Berenschot jaarlijks samen met Performa en AFAS uitvoert.

Hans van der Spek (Berenschot) trapte af met de belangrijkste uitkomsten van HR Trends 2018:

  • De arbeidsmarkt is volop in beweging, met als gevolg dat organisaties weer krapte ervaren.
  • Door de GDPR blijkt Privacy & Databeveiliging het belangrijkste thema te zijn.
  • Daarnaast staan dit jaar de ‘war on talent’ en de beoordelingscyclus hoog op de HR-agenda.

Hoofdthema's HR Trends 2018

Future-proof HR

Tijdens de dag praatten sprekers Dustin Robinson (Talentsoft), Marcel van der Quast (WerkMerk) en Ton Wilthagen (Tilburg University) de deelnemers uitgebreid bij over het future-proof maken van HR-professionals. Hierbij stonden de thema’s employee experience, employer branding en smart working centraal. De grootste uitdaging voor HR hierbij is het goed kunnen inzetten van deze ontwikkelingen binnen de eigen organisatie om zodoende de impact van HR te vergroten.

Berenschot kijkt terug op een geslaagde en inspirerende dag en ziet uit naar het HR Trendcongres in 2019.

Mocht u de bijeenkomst niet bijgewoond hebben, download dan hier de presentatie van het HR Trendcongres 2018.