Berenschot is verhuisd naar de Van Deventerlaan

Gepubliceerd op 7 september 2020

Na twintig jaar aan de Europalaan gevestigd te zijn, verhuisde  Berenschot  afgelopen week  naar  het Life office aan  de Van Deventerlaan Nog steeds binnen de ring van Utrecht, zodat het kantoor voor de ruim  320 medewerkers  en voor opdrachtgevers, goed bereikbaar blijft.  Een inspirerende locatie  die in  alle opzichten past bij  de kernwaarden van Berenschot  en waar rekening gehouden kan worden met de  huidige corona-maatregelen.

Duurzaamheid voorop

Bij de keuze van het nieuwe kantoor is onder andere gekeken naar de duurzaamheid van het pand. Life is zeer energiezuinig en door minder vierkante meters te bezetten, wordt de CO2-uitstoot ook aanzienlijk verlaagd. Daarnaast wordt een deel van het meubilair circulair gebruikt: wanneer een tafelblad aan vervanging toe is maar het onderstel nog in tact, dan wordt deze opnieuw ingezet in het kantoor.

Het 'nieuwe' werken

Het Life office is speels en modern ingericht en nodigt uit om gebruikt te worden. Om ons aan de RIVM-richtlijnen te houden, maken we gebruik van een online reserveringssysteem voor werkplekken. Bart Hoex, manager P&O: “Door de corona-situatie is het van belang om je via de Spotyou-app aan te melden voor een werkplek. Zo hebben we zicht op het aantal aanwezige medewerkers en kunnen we daarmee de anderhalvemeter-kantoorsituatie monitoren.”

Ook na de coronacrisis zal de app in gebruik blijven. Berenschot heeft immers 320 medewerkers en 140 beschikbare werkplekken in het nieuwe pand. “Het flexibele werken is geen nieuwe situatie voor ons, want al vóór de coronacrisis waren veel adviseurs op pad of werkten vanuit huis ,” vertelt Hoex.

‘Grote uitdaging is het behouden van een teamgevoel’

“Het kantoor fungeert vooral als ontmoetingsplek en minder als werkplek. In de indeling hebben we hier ook sterk voor gekozen, met verschillende soorten ruimtes waarin ontmoeting en samen kunnen werken centraal staan”, vertelt Floris Bannink - managing director Openbaar Bestuur, (MT-lid). Bannink werkte mee aan de totstandkoming van de inrichting.

“De grote uitdaging als leidinggevende hierin is om te zorgen dat de collega’s een teamgevoel houden en zich onderdeel voelen van een groep, bijvoorbeeld door inspirerende bijeenkomsten te organiseren, te zorgen voor onverwachte ontmoetingen en ook te zorgen voor ontspanning”.

Kansen voor HR

Het nieuwe werken heeft ook voor de HR-afdeling van Berenschot op scherp gezet. Fauzia Zaitouni – HR-adviseur: “De toekomst is moeilijk te voorspellen, maar in de HR-wereld zien we een verschuiving plaatsvinden van tijdgericht- naar resultaatgericht-werken. De verhuizing naar Life office, en de gekozen inrichting sluit goed aan bij deze ontwikkeling. Hier kunnen we verbondenheid creëren en onderling contact volgens de richtlijnen van de overheid waarborgen. Dit is een mooie kans voor HR om ervoor te zorgen dat de teams daarin worden gestimuleerd”.

Binnenkort verschijnen er meer artikelen over het nieuwe werken bij Berenschot.

Wilt u meer weten over het herstarten van uw bedrijf? Neem dan contact op met Onno PonfoortRob de GrootHans Schotel of Monique van der Meer.