Nullmeier, Fabian

  • Consultant
  • Bij veel organisaties in de maakindustrie speelt dienstverlening een steeds grotere rol. Dit proces staat ook bekend als 'servitization'. Door het aanbieden van slimme diensten kan dienstverlening veranderen van een kostenpost in een middel om extra waarde te creëren voor klanten en leveranciers. Hoewel organisaties steeds vaker slagen in het identificeren van de toegevoegde waarde die zij door middel van servitization kunnen leveren, zorgt dit verdienmodel voor complexe operationele uitdagingen.

    Ik benut de kennis die ik heb opgedaan aan de hand van mijn promotieonderzoek om organisaties te helpen met deze operationele uitdagingen. In samenwerking met organisaties optimaliseer ik de inrichting van hun supply chains om financiële risico's verbonden aan servitization te minimaliseren. Hierin focus ik op het inzetten van technologie zoals digital twinning en 3D printing om ontwerp, productie en onderhoud te optimaliseren. Ik help u graag bij het ontdekken hoe deze technologische ontwikkelingen u kunnen helpen de supply chain van uw organisatie optimaal in te richten.

  • Samen op een pragmatische manier voor een duurzaam resultaat.