Julius, Pieter-Jan

  • Consultant
  • Als bedrijfskundige en sociaal psycholoog ben ik nieuwsgierig naar de invloed van gedrag van individuen op organisaties en andersom. Want of het nu gaat om het verhogen van klanttevredenheid, kwaliteit of winst; het zijn mensen die succes bepalen.

    Vanuit deze niewsgierigheid heb ik een voorliefde ontwikkeld voor operationeel management. Dit gaat namelijk altijd over resultaat en gedrag. Zo heb ik met veel plezier als operationeel leidinggevende samen met verschillende teams de productie betrouwbaar gemaakt, capaciteitsmanagement laten werken op de werkvloer, de doorlooptijd gehalveerd van 120 naar 60 dagen, het OHW in een jaar tijd met 60% teruggebracht en het facturatieproces versneld van 21 naar 6 dagen.

    Deze ervaring zet ik nu in als adviseur bij Berenschot. Daar help ik klanten bij het realiseren van hun doelstellingen. Het is daarbij voor mij essentieel om eerst de klant en het vraagstuk te begrijpen. Dat is voor mij de basis van een goed advies. En door doelgericht, analytisch sterk en vanuit verbinding te werken probeer ik de klant zo goed mogelijk te helpen.

  • In het streven naar voorsprong heb ik altijd aandacht voor wat mensen beweegt