Masterclass Strategisch Management voor Innovatief MKB


Merkt u dat uw businessmodel onder druk staat? Weet u hoe u wilt inspelen op trends als digitalisering en Big Data? Duurt het lang voordat u de vruchten van uw innovaties plukt? Krijgt u concurrentie uit onverwachte hoek? Dan is de Masterclass Strategisch Management voor Innovatief MKB iets voor u!

Bij innovatie wordt meestal gedacht aan een nieuwe technische uitvinding of ontwikkeling. In een wereld waarin alles in een hoog tempo verandert, worden echter ook nieuwe eisen gesteld aan het bedrijf waarin u werkt. Vaak is er door de dagelijkse operationele drukte maar weinig tijd om met een helicopterview naar uw eigen bedrijf te kijken. En is er helemaal weinig tijd om in het managementteam discussies op strategisch niveau te voeren.

Toch wilt u dat uw bedrijf flexibel en proactief is, om in te spelen op de nieuwste innovaties en ontwikkelingen. Om uw bedrijf in korte tijd voor te bereiden op de toekomst, biedt Berenschot vanaf woensdag 25 maart 2015 de Masterclass Strategisch Management voor Innovatief MKB.

Wat levert het u op?

Aan het eind van de Masterclass Strategie heeft u uw toekomstvisie aangescherpt en meer inzicht in de strategische mogelijkheden voor uw onderneming. U weet welke mogelijkheden uw businessmodel biedt en waar innovatie nodig is. Deelname met meerdere collega’s zal ertoe leiden dat u in uw eigen bedrijf discussies op een hoger, strategisch niveau zult voeren. Bovendien krijgt u de gelegenheid om met andere innovatieve bedrijven en experts ervaringen uit te wisselen. Zo krijgt u snel zicht op de mogelijkheden en kansen voor uw eigen organisatie en welke keuzes uw bedrijf daarbij kan maken.

Waar gaat het over?

De Masterclass is modulair opgebouwd en op maat gemaakt voor directeuren en managers van innovatieve MKB-ondernemingen. Verdeeld over vijf modules van ieder een dagdeel wordt er op inspirerende en interactieve wijze gewerkt aan de toekomst van uw onderneming. Thema’s die aan bod komen, zijn de volgende:

1. Strategie: wat is dat nu eigenlijk? Het belang van a mbitie en doelen
We dagen u uit de strategie van uw organisatie scherp onder de loep te nemen. Hoe neem je, ondanks de drukte van alledag, de tijd om gezamenlijk ambities en doelen te bepalen? Aan het eind van deze module kunt u vanuit strategisch perspectief naar uw eigen bedrijf kijken en heeft u uw eigen doelstellingen aangescherpt.

Woensdag 25 maart 2015 van 12u tot 17u30

2. Ontwikkelingen met impact: grip houden op de toekomst
Wat betekent Big Data voor mijn sector? En voor de houdbaarheid van mijn businessmodel? Wij introduceren praktische instrumenten om externe ontwikkelingen in kaart te brengen. Na het volgen van deze module kunt u voor uw eigen bedrijf belangrijke ontwikkelingen identificeren en weet u hoe deze in kansen om te zetten.

Woensdag 15 april 2015 van 12u tot 17u30

3. Innovatie van businessmodellen en verdienmodellen
Ontwikkelingen volgen elkaar steeds sneller op en zetten bestaande businessmodellen onder druk. Waar bent u goed in en waarin niet? We onderzoeken met u welke andere businessmodellen en verdienmodellen interessant zijn voor uw bedrijf. Het resultaat: u weet waar nieuwe kansen liggen.

Woensdag 29 april 2015 van 12u tot 17u30

4. 1+1=3: wat is dé succesformule?
In deze module gaan wij met u op zoek naar dé onderscheidende positionering voor uw organisatie. Aan het eind van deze module weet u hoe u duurzaam concurrentievoordeel kunt opbouwen en behouden.

Woensdag 27 mei 2015 van 12u tot 17u30

5. Strategierealisatie: het is tijd voor actie (en verandering)!
Wij reiken u instrumenten aan om uw plannen om te zetten in actie en daadwerkelijk veranderingen door te voeren in de organisatie. Ook weet u straks hoe u uw successen kunt volgen, tijdig kan bijsturen en wanneer u uw strategie moet aanpassen. Het resultaat is dat u weet hoe uw bedrijf flexibel en proactief kan blijven inspelen op ontwikkelingen.

Woensdag 10 juni 2015 van 12u tot 17u30

Tijdens de Masterclass is er volop gelegenheid tot uitwisseling van ervaringen en inzichten met uw collega’s en met andere deelnemers. Iedere bijeenkomst start met een lunch en aan het einde van iedere module is er een borrel.


Praktische informatie

Datum:
Woensdag 11 maart 2015
Woensdag 1 april 2015
Woensdag 29 april 2015
Woensdag 27 mei 2015
Woensdag 10 juni 2015

Locatie:
Utrecht

Kosten:
Volledige Masterclass € 1.900,- (exclusief btw).
Losse module € 450,- (exclusief btw)

Zie ook

Tactiek op krijtbord_MR

De aanbieding

Tegen een relatief lage investering krijgt u snel en efficiënt inzicht in de toekomst van uw bedrijf. De volledige Masterclass wordt aangeboden voor € 1.900,- (exclusief btw). Wij bieden de losse modules aan voor € 450,- (exclusief btw) per module.