Positionering en reputatiemanagement


De eerste taak van een strategisch communicatieadviseur is de organisatiestrategie vertalen in een onderscheidende positionering en de mensen in de lijn meenemen met behulp van interne communicatie. Berenschot helpt organisaties bij het kiezen van een geloofwaardig, relevant en onderscheidend profiel. We zetten organisaties stevig op de kaart en maken deze attractief en relevant voor doelgroepen. Dit omvat eveneens meer uitvoerende taken als woordvoering, het opstellen van een socialmediastrategie en de interne communicatie verbeteren.

Vragen rond positionering en reputatiemanagement die wellicht ook binnen uw organisatie leven:

  • Hoe vertalen we de organisatiestrategie in een concrete en doelgerichte communicatieaanpak?
  • Hoe kunnen we het vertrouwen van het publiek (terug)winnen?
  • Hoe kunnen we social media inzetten om onze reputatie te versterken?
  • Is onze interne communicatie voldoende effectief?
  • Wat is de beste positionering voor onze organisatie en hoe behouden we die in een continu veranderende omgeving?

Berenschot biedt de volgende ondersteuning:

  • Onderzoek naar en advies over uw positionering (legitimatie en draagvlak).
  • Imago-onderzoek en reputatieonderzoek.
  • Strategische werkconferenties met de leiding van uw organisatie over positionering en reputatie.
  • Advies over (social)mediastrategie en reputatiemanagement.

Meer weten over reputatiemanagement?

Wilt u meer weten over positionering en reputatiemanagement? Of bent u benieuwd hoe u de interne communicatie kunt verbeteren? Neem dan vrijblijvend contact op met één van onze adviseurs.