Nieuwe manager Berenschot Academy


Op 1 september jl. trad Bionda Honig aan als nieuwe manager van de Berenschot Academy. Deze multidisciplinaire ondernemer en vakvrouw heeft haar sporen verdiend in diverse management-, directie- en salesfuncties in de zakelijke dienstverlening, met arbeids- en ontwikkelingsbemiddeling als specialisatie. De afgelopen vijftien jaar was Honig actief als managing partner van het Credit Management Instituut, het trainings- en opleidingsinstituut voor de credit management en incassobranche. Die ervaring zet ze in voor het uitbouwen van de Berenschot Academy.

Vanwaar de overstap?

“Als ondernemer miste ik toch het directe contact met collega’s. En het is prettig om voor een grote vooraanstaande corporate te werken, waar alles goed geregeld is. Daardoor kun je focussen op wat je wilt laten groeien. Daarnaast krijgt ondernemerschap en authenticiteit alle ruimte bij Berenschot, je bent niet gebonden aan protocollen. De samenwerking met collega’s leidt tot andere en nieuwe inzichten, waarmee ik ook mijn eigen kennis kan verbreden.”

Wat breng je mee?

“Ik kom uit opleidingenland, ken het spel en heb ervaring met open/individuele trainingen en in-company maatwerkopleidingen, twee concepten die de Berenschot Academy ook aanbiedt. Op basis van mijn kennis en kunde kan ik de klant goed adviseren over hoe hij een opleiding het beste kan invullen of deelnemers advies geven over welke opleiding het meest geschikt voor hen is. Daarbij is de klantvraag steeds leidend. En als potentiële deelnemers een kennisvraag hebben die niet direct binnen het opleidingenportfolio valt, kan ik hen doorverwijzen naar mijn collega’s, Berenschot heeft zo veel expertise in huis.”

Wat valt jou op aan de Berenschot Academy?

“Het is een gerenommeerde kennispartij, waar interesse in en verbinding met de klant centraal staat. Out-of-the-box denken, de klant adviseren en verder helpen, daar draait het om. Dit betreft nieuwe en bestaande klantrelaties in het bedrijfsleven en de publieke sector. Daarnaast is het persoonlijk contact, de betrokkenheid bij de klant onderscheidend. De deelnemer wordt bij de Berenschot Academy als individu gekend. De nadruk ligt op het ontmoeten en faciliteren van cursisten, partners en branchegenoten om samen kennis en vaardigheden rond diverse thema's verder te ontwikkelen. Ten slotte is dat ook onze missie: economische en maatschappelijke waarde creëren.”

Wat zijn je ambities?

“De Berenschot Academy bestaat nu één jaar en heeft al een mooi portfolio aan trainingen, leergangen en masterclasses. Dat willen we uitbreiden en door ontwikkelen, met oog voor kwaliteit. Uiteraard zet ik daar graag mijn kennis, creativiteit en ervaring in het ontwikkelen van nieuwe opleidingstrajecten voor in. Bijvoorbeeld door mee te denken over aansprekende leervormen, accrediteringen, kwaliteitsbewaking en partnerships. Kortom, alles wat nodig is om de klant met de Berenschot Academy zo goed mogelijk van dienst te zijn.”