Tags
Managers moeten kiezen
Het vierfasenmodel voor organisatieverbetering
Auteur(s): | S. ten Have |
Uitgave: | Den Haag/Utrecht: Elsevier/Berenschot Fundatie, 1996 |
Uitgavedatum: | 1 januari 1996 |
ISBN: | 978061557289 |
Pagina's: | 136 |
Bestelling: | Deze publicatie is niet meer leverbaar door Berenschot |
Beschrijving
De meeste managers en adviseurs schrikken al lang niet meer van een uitspraak als 'de enige constante is verandering'. Dat leren moet en dat organisaties zich moeten blijven ontwikkelen, wordt breed onderschreven. Om managers, die hun organisaties willen verbeteren te helpen, wordt het Vierfasenmodel geïntroduceerd.
Dit model helpt te kiezen uit het scala van verbetermogelijkheden en ingrepen. Verondersteld wordt dat organisaties, om te kunnen overleven in veranderende omstandigheden, moeten streven naar vermogensvermeerdering. Met vermogens wordt verwezen naar de capaciteiten of kwaliteiten van de orgnisisaties.