Marketing management


De essentie

Auteur(s): Philip Kotler, Henry Robben, Maggie Geuens, m.m.v. Onno Ponfoort, Lonneke Schijvens, Hans Snel en Ton Speet
Uitgave: Pearson Education Benelux, 2003
Uitgavedatum: 1 januari 2003
ISBN: 90-430-0674-2
Pagina's: 562
Bestelling: Deze publicatie is niet meer leverbaar. Klik hier voor de editie van 2010, die nog wel leverbaar is.

Beschrijving

Marketingmanagement - De essentie geeft een duidelijk overzicht van het hedendaagse marketingmanagement, gebaseerd op het toonaangevende boek Marketing Management van Philip Kotler.

Marketing is voor ons allen van belang - of wij nu met goederen, diensten, beeldvorming, personen, locaties, informatie, concepten of organisaties werken. Deze volledig bewerkte, Nederlandstalige editie van 'A framework for marketing management' van Philip Kotler bevat naast alle sterke punten van de Engelstalige versie vele Belgische en Nederlandse cases en voorbeelden die het geheel uitermate relevant maken voor de marketeer in België en Nederland

Elk hoofdstuk opent met een speciaal geschreven casestudy. Hierin kunt u lezen hoe marketingmanagers de beschreven kernconcepten in hun eigen bedrijf hebben toegepast.Verken de relaties tussen theorie en praktijk bij bedrijven en merken zoals Albert Heijn, Basiq Air, Côte d'Or, E5, Shell en Studio 100. U maakt hiermee een interessante, verdiepende reis in het marketinglandschap.

Deze bewerking is voor studenten en managers, die een volledige introductie willen in de essentie van modern marketingmanagement. Dit leesbare, heldere en complete boek is een samenwerking tussen wetenschappers (Kotler, Robben, Geuens) en bedrijfsadviseurs van Berenschot (Ponfoort, Schijvens, Snel, Speet).

Onmisbaar voor iedereen die op zoek is naar een uitleg van de marketingmanagementtheorie op basis van hoe het er in het moderne Belgische en Nederlandse bedrijfsleven aan toe gaat.