Het Strategieboek 2


Nieuwe spelvelden

Auteur(s): Drs. Paul Pietersma MMC, drs. ing. Kees Rippen, ir. Theo Janssen, ir. Simone Buijs, drs. Gerben van den Berg, ir. Erwin Ketelaar, e.a.
Uitgave: Den Haag: Sdu Uitgeverij, 2006
Uitgavedatum: 28 september 2006
ISBN: 9789052615202
Pagina's: 154
Prijs in €: 42,95
Bestelling: Dit boek is niet meer leverbaar, wel kunt u de nieuwe versie 'Het Groot Strategieboek' bekijken.

Beschrijving

Het Strategieboek 2. Nieuwe speelvelden is een meer dan volwaardige opvolger van het bekende Strategieboek. Geruime tijd een van de best verkochte managementboeken.

Het boek haakt aan op de in het Strategieboek ontwikkelde systematiek van strategieformulering en begint dan ook met een samenvatting van de kernpunten van deze Strategische Dialoog, aangevuld met nieuwe praktijkcases. Het onderdeel strategie-implementatie is volledig vernieuwd en sterk uitgebreid. Ook wordt een aantal actuele managementthema's (nieuwe speelvelden) nader uitgewerkt en gekoppeld aan de Strategische Dialoog. De lezer krijgt handvatten aangereikt voor actuele vraagstukken:

  • Hoe geef ik innovatie vorm?
  • Wat moet ik met internet?
  • Internationaliseren: waarom, hoe?
  • Is offshoring aantrekkelijk voor mijn klanten?
  • Hoe bepaal ik mijn positie ten opzichte van supplier en klant?
  • Hoe geef ik corporate citizenship en sustainability oftewel maatschappelijk verantwoord ondernemen een gezicht?

Al deze thema's worden zowel inhoudelijk als procesmatig behandeld in relatie tot hun relevantie voor strategievorming. Per thema zijn cases en bruikbare managementmodellen opgenomen. Met ‘Het Strategieboek - nieuwe speelvelden' wordt de strategische toolkit geactualiseerd en gecompleteerd.