The 8 steps to strategic success


Unleashing the power of engagement

Auteur(s): Gerben van den Berg en Paul Pietersma
Uitgave: Kogan Page
Uitgavedatum: 8 januari 2013
ISBN: 978-0749469191
Pagina's: 320
Prijs in $: 19,99
Bestelling: Bestel dit boek bij www.koganpage.com

Beschrijving


Slimme strategische keuzes maken organisaties interactiever, authentieker, flexibeler en slagvaardiger. De inrichting van het strategieproces is hierbij een kritische succesfactor voor het uiteindelijke resultaat. Maar hoe komt u als organisatie in de juiste 'strategieversnelling'? En hoe bepaalt u wat wel en niet in een strategieproces thuis hoort?

'The 8 Steps to Strategic Success' leidt u succesvol door het eigen strategieproces en draagt modellen en voorbeelden aan om het proces inhoudelijk vorm te geven én te verrijken. In het boek wordt, op basis van trends, inzichten en praktijkervaringen in de afgelopen tien jaar, een fundamenteel nieuw en doorontwikkeld strategieproces beschreven.

Inhoudsopgave


List of figures
Foreword
About the authors

Introduction: Time to rethink strategy

Part 1: Engagement on a strategic level
1. Introducing the strategic dialogue model: 8 steps to strategic success
2. The five characteristics of the strategy process with the strategic dialogue model
3. Introducing the DuSoleil case study

Part 2: The 8 steps to strategic success revealed
4. step 1: Searchlight - what do we aspire to?
5. Step 2: Outside-in: scenarios - what futures do we need to anticipate?
6. Step 3: Inside-out: analysis - what are our capabilities?
7. Step 4: Options - what are realistic options?
8. Step 5: Choice - what is my preferred strategic option?
9. Step 6: Operationalization - how do we implement?
10. Step 7: Execution - how can we realize change?
11. Step 8: Monitoring - are we performing on target?

Part 3: Key strategy models
12. Models for Step 1: Searchlight
13. Models for Step 2: Outside-in: scenarios
14. Models for Step 3: Inside-out: analysis
15. Models for Step 4: Options
16. Models for Step 5: Choice
17. Models for Step 6: Operationalization
18. Models for Step 7: Execution
19. Models for Step 8: Monitoring

Part 4: Key engagement methods
20. Methods for the 'participatory' characteristic
21. Methods for the 'creative' characteristic
22. Methods for the 'analytics' characteristic
23. Methods for the 'decisive' characteristic
24. Methods for the 'committing' characteristic

Part 5: Applying the strategic dialogue
25. Point so attention when applying the strategic dialogue model
26. Applying the strategic dialogue in specific contexts
27. Try to avoid the most common pitfalls in a strategy process

References
Index