Persbericht: Uitreiking Scriptieprijs 2010


15 december 2010 - Arjan Tijmes, student aan de Universiteit Twente, is uitgeroepen tot winnaar van de Scriptieprijs 2010 die Berenschot uitreikt voor de meest opmerkelijke scriptie van het jaar. Aan de prijs is een geldbedrag van 1.500 euro verbonden.

Een jury onder leiding van prof. dr. T.W.A Camps, directievoorzitter van Berenschot, beoordeelde alle inzendingen op innovativiteit, aanwezigheid van een opmerkelijk inzicht en de praktische toepasbaarheid in het adviesvak. De scriptie van Arjan Tijmes (‘Co-creation and Firm Performance: innovation succes enhancing effects of and motives for customer involvement') bleek het beste te voldoen aan de criteria. Ook stelde de jury dat overtuigend is aangetoond "dat er meerdere wegen naar Rome leiden, maar slechts drie paden naar de heilige graal van co-creatie". Arjan Tijmes ontvangt een bedrag van 1.500 euro.

De tweede prijs (500 euro) gaat naar Rob Huijbers van de Universiteit Tilburg met de scriptie ‘Consumers seize power: How social media enables open innovation and customer integration'. Volgens de jury "een uitstekende scriptie, met een goed overzicht van de literatuur en kwaliteit, creativiteit en relevantie voor ons eigen werk".

Uitreiking scriptieprijs aan Arjan Tijmes