Het evalueren van incidenten is noodzakelijk om er lering uit te kunnen trekken. Toch liggen incidentevaluaties nog altijd gevoelig binnen organisaties. Dit komt doordat betrokkenen niet weten wat er precies wordt onderzocht, voor wie de evaluatie is bedoeld en wat er met de uitkomsten gebeurt. Regelmatig speelt de angst dat het resultaat gebruikt of zelfs misbruikt wordt om een schuldige aan te wijzen.
Wij snappen deze zorg en helpen u bij het evalueren van incidenten. Dat doen we vanuit onze objectieve en onafhankelijke positie waarbij wij rekening houden met mogelijke gevoeligheid binnen uw organisatie.
Bij onze incidenten- en calamiteitenevaluaties maken we onderscheid tussen feiten en percepties van betrokkenen. Zonder verwijten te maken, evalueren we waarom het gegaan is zoals het gegaan is. En hoe u van het incident kunt leren.
Wij ondersteunen u ook tijdens actuele crisissituaties door middel van observatie, het geven van feedback en het evalueren van het crisisbeheersings- en besluitvormingsproces. Hierbij draaien onze adviseurs mee in de crisisorganisatie, zodat u tijdens een crisissituatie al kunt bijsturen.
Is uw organisatie nog niet crisisbestendig en zoekt u direct hulp? Wij bieden hands-on ondersteuning op het gebied van leiding en coördinatie, het maken van scenario’s, crisiscommunicatie en informatiemanagement. Dit doen wij zowel op afstand als op locatie.