Veelgestelde vragen | Online assessments

Online assessments

Veelgestelde vragen over online assessments

Heeft u een vraag over onze online assessments? Bekijk hieronder de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op via 030 - 291 68 42 of onlineassessments@berenschot.nl.

Veelgestelde vragen door deelnemers

In de uitnodigingsmail die u van Ixly (Test Toolkit) heeft ontvangen, vindt u een link naar oefenopgaves. Zorgt u er verder voor dat u uitgerust bent en ongestoord kunt werken tijdens het maken van het online assessment.

De tijdsduur kan variëren van 1 tot 2,5 uur, afhankelijk van het aantal testen dat u maakt:

  • Het maken van een Talent Scan duurt ongeveer 2,5 uur.
  • Het maken van een Capacity Scan duurt ongeveer 1 uur.
  • Het maken van een Personality Scan duurt ongeveer 1 uur.

U hoeft uw online assessment niet in één keer af te ronden, maar we verzoeken u wel om zo spoedig mogelijk in te loggen. U kunt dan namelijk zien wanneer het online assessment uiterlijk dient te zijn voltooid.

Zodra u bent aangemeld voor een online assessment, ontvangt u een uitnodigingsmail van afzender Ixly (Test Toolkit) met een inloglink. Deze link is onbeperkt bruikbaar. Hier kunt u het Berenschot Online Assessment maken. Geen link ontvangen? Check eerst of de mail in de spam terecht is gekomen. Is de mail niet ontvangen of werkt de link niet, mail dan naar support@berenschot.nl.

Na het afronden van het online assessment ontvangt u een mail met een link waarmee u een account kunt aanmaken en kunt inloggen op het Berenschot Online Assessments Platform. Zodra u ingelogd bent, heeft u toegang tot uw rapport. Blijft het scherm wit en start er niet automatisch een download, kom dan een werkdag later terug en probeer het opnieuw.

Als u naar het Berenschot Online Assessments Platform gaat en inlogt met uw email en wachtwoord kunt u uw rapport downloaden en onderaan de pagina kunt u toestemming verlenen aan uw werkgever om het rapport in te zien.

Neem indien de deadline is verstreken contact op met uw werkgever. Uw werkgever kan vervolgens een hulpverzoek indienen op het Berenschot Online Assessments Platform om de deadline te verlengen.

Veelgestelde vragen door werkgevers

Na het bestellen van een online assessment dient u op de vervolgpagina een aantal aanvullende gegevens (bv. contactgegevens deelnemer, te meten werk- en denkniveau, evt competenties) in te vullen. Pas zodra deze gegevens zijn aangeleverd, zetten wij het online assessment uit. Controleert u bij het invullen van de gegevens zorgvuldig of alles klopt. Wanneer er gegevens ontbreken of foutief worden ingevuld, zal de deelnemer geen uitnodiging ontvangen. Indien dit het geval is, neem dan contact op met support@berenschot.nl.

U kan met hetzelfde account inloggen op het Berenschot Online Assessments Platform als waarmee u de bestelling in mijn.berenschot.nl heeft geplaatst. Als u naar het Berenschot Online Assessments Platform gaat, wordt u vaak automatisch ingelogd.

Is dit nog niet het geval? Dan kan u klikken op “Log in met je Mijn Berenschot Account”. Hier kan u met email & wachtwoord inloggen of een eenmalige inlog-link naar uw e-mailadres laten sturen. Mocht dit nog niet lukken, neem dan contact op met support@berenschot.nl.

Let op: U kan alleen inloggen in het Berenschot Online Assessments Platform met hetzelfde e-mailadres als dat is gebruikt bij de bestelling van de assessments.

In het Berenschot Online Assessments Platform vindt u een overzicht van alle door u bestelde online assessments. Tevens vindt u hier de rapporten die met u zijn gedeeld na toestemming van de deelnemer. De rapporten zijn te downloaden zodra deze blauw weergeven worden. Een rapport is pas in het Berenschot Online Assessments Platform zichtbaar zodra de deelnemer toestemming heeft gegeven tot het delen van het rapport met u als werkgever. Dit kan de deelnemer doen via het Berenschot Online Assessments platform, ingelogd via het eigen account.

Is een rapport "nog niet beschikbaar"? Dan heeft de deelnemer het assessment nog niet afgerond en/of nog geen keuze gemaakt over het al dan niet delen van het rapport.

Is een rapport "niet gedeeld door de deelnemer"? Dan heeft de deelnemer ervoor gekozen om het rapport niet met u te delen.

Het kan zijn dat de gezette deadline voor het maken van de testen is verstreken. Na het verstrijken van de deadline zijn de testen niet langer beschikbaar voor de deelnemer. Om de testen opnieuw beschikbaar te maken, kunt u de deadline verlengen door een hulpverzoek in te dienen. Ga naar de "Help"-pagina via de navigatiebalk bovenaan. Stuur hier een verzoek in en geef aan welke deelnemer het betreft en wat de nieuwe deadline moet worden.

Momenteel is het nog niet mogelijk om deze zelf aan te passen. Ga naar de "Help"-pagina via de navigatiebalk bovenaan. Stuur hier een verzoek in en geef aan welke deelnemer het betreft en wat de nieuwe deadline moet worden.

Let op: Staat de "Help"-knop niet in de navigatiebalk? Dan moet u eerst inloggen met de "Login"-knop.