Boeklancering 'Leiderschap in disruptieve tijden'

Leiderschap in disruptieve tijden

Publicatie
Boek Hans van der Molen 'Leiderschap in disruptieve tijden'

Deel deze publicatie

Datum

07 november 2025

Hoe navigeer je als leider tussen de dagelijkse realiteit van je organisatie en de grote maatschappelijke opgaven van deze tijd? In zijn nieuwe boek Leiderschap in disruptieve tijden onderzoekt Hans van der Molen, directievoorzitter van Berenschot, hoe moderne leiders zich staande houden in een wereld die gekenmerkt wordt door snelle verandering, complexiteit en geopolitieke spanningen.

auteur
Hans van der Molen
Uitgavedatum
5 november 2025
prijs
€ 29,95

Leiderschap op twee niveaus

Hans van der Molen maakt onderscheid tussen de 'kleine werkelijkheid', die van de organisatie en zelfreflectie, en de 'grote werkelijkheid' van maatschappelijke opgaven, (geo)politieke krachten en kwetsbare democratieën. Terwijl over de kleine werkelijkheid veel geschreven is en er volop aanbod bestaat vanuit business schools, leiderschapsinstituten en coaches, is er voor leiders in het bedrijfsleven die ook de grotere maatschappelijke context willen begrijpen weinig beschikbaar.

 

Gesprekken met vooraanstaande leiders

Het boek verkent leiderschap langs vier assen: Ontwikkeling, Sturing, Reputatie en Opgave. Van der Molen put daarbij uit 35 jaar ervaring als adviseur en 30 jaar als leidinggevende, aangevuld met inzichten uit gesprekken met prominente figuren zoals Mariëtte Hamer (Regeringscommissaris), Jacco Vonhof (MKB-Nederland), Winnie Sorgdrager (Minister van Staat) en andere vooraanstaande denkers en leiders uit overheid en bedrijfsleven.

 

Praktisch én toegankelijk

Leiderschap in disruptieve tijden biedt concrete handvatten voor leiders om in een snel veranderende en complexe omgeving succesvol te zijn. Door de vele praktische voorbeelden en anekdotes leest het boek even makkelijk in één adem als bij wijze van naslagwerk.

Blijf op de hoogte met onze laatste inzichten

Meld u aan voor onze nieuwsbrief