Vanuit mijn opleidingen en ervaringen heb ik een sterke intrinsieke motivatie ontwikkeld om bij te dragen aan het publieke domein. Ik ga dan ook met een nieuwsgierige blik en een onderzoekende houding systematisch te werk om te achterhalen wat een klant nodig heeft om tot het gewenste resultaat te komen.
Complexe mobiliteitsvraagstukken benader ik op een interdisciplinaire manier. Op deze manier kan ik partijen verbinden en een dialoog tot stand brengen. Door de optieken van verschillende disciplines en expertises te verenigen draagt mijn werk dan ook bij aan creatieve, duurzame oplossingen.
Zowel de maatschappelijke verwachtingen voor de toekomst als mijn persoonlijke ambities spelen een centrale rol in mijn gedachteproces omtrent verduurzaming. Ik houd tijdens het ontwikkelen van mijn adviezen dan ook de sociale ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en voortdurend in het achterhoofd.
Het maritieme cluster, inclusief havenindustrieel gebied, blijft ondanks een lichte economische daling ten opzichte van het uitzonderlijke jaar 2022, maar liefst goed voor 7,3% van het bbp. Daarnaast groeit de werkgelegenheid en zet de sector belangrijke stappen richting verduurzaming met alternatieve brandstoffen, hybride technologieën en innovaties in de zee- en binnenvaart. Hoge kosten en een tekort aan vakmensen blijven de belangrijkste uitdagingen. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van de Maritieme Monitor die eerder deze maand verscheen.
Op woensdag 22 november vinden de verkiezingen voor de Tweede Kamer plaats. Met de opkomst van nieuwe partijen als NSC, BBB en GroenLinks-PvdA, en de zekerheid van een nieuwe minister-president gaan deze verkiezingen écht ergens over. En wat zeggen deze (en andere) partijen dan precies over de thema’s die de politiek de komende jaren gaan bezighouden?