Crisiscommunicatie tijdens coronacrisis


De coronacrisis vraagt veel van organisaties. Vooral op het gebied van crisiscommunicatie zijn de uitdagingen groot. Hoe bereik je de verschillende doelgroepen met de juiste boodschap? Hoe maak je iedereen duidelijk hoe ze moeten handelen?  Hoe geef je interne communicatie vorm zonder dat communicatiemedewerkers overbelast raken? En hoe ga je om met fakenews?

Snel en zorgvuldig

Tijdens de coronacrisis volstaan standaard reactiemechanismen en werkwijzen niet meer en is crisiscommunicatie van groot belang. Snelle en effectieve crisiscommunicatie met gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en begrip voor de emoties in de samenleving is nu essentieel.

Wij helpen organisaties (ook op afstand) via:

  • Versterking van uw organisatie of crisisteam als hoofd communicatie, hoofd actiecentrum, woordvoerder of communicatieadviseur.
  • Sparring en coaching voor bestuurder, hoofd communicatie, woordvoerders en communicatieadviseurs.
  • Ontwikkeling van scenario’s en communicatiestrategie.
  • Versneld online opleiden en trainen van medewerkers op het gebied van crisiscommunicatie.
  • Tegenlezen en tegendenken bij onder andere ontwikkelen van strategie, interne en externe communicatie-uitingen.
  • Real-time observatie en evaluatie: adviseurs draaien mee, observeren en evalueren met om uw crisiscommunicatie nog verder te verbeteren of om zaken die niet goed lopen weer op de rit te krijgen.

Meer weten over crisiscommunicatie?

Wilt u advies over crisiscommunicatie? Of wilt u weten hoe wij u kunnen ondersteunen tijdens de coronacrisis? Neem dan vrijblijvend contact op met één van onze adviseurs.