Mijn drijfveer ligt in de betekenis die mijn werk heeft voor mensen, specifiek voor mensen die zorg leveren. Daarom besteed ik mijn werkzame leven aan de verbetering van de gezondheidszorg. In het bijzonder als het gaat om digitalisering, data gedreven werken, kunstmatige intelligentie en informatievoorziening. Hoe kunnen zorgprofessionals op het juiste moment de juiste informatie krijgen om de juiste keuzes te kunnen maken. Bij Berenschot vind ik ruimte om vanuit de inhoud een bijdrage te leveren aan verbeteringen op al deze terreinen.
De gezondheidszorg is de afgelopen twintig jaar door digitalisering ingrijpend veranderd. Hoe zorg je er voor dat die ontwikkelingen ten goede komen van zoveel mogelijk mensen? Dat vraagt veranderkracht en organisatievermogen.
De komende jaren zullen in het teken staan van intensievere gegevensuitwisseling en digitale samenwerking maar ook het verbeteren van digitale geletterdheid en het implementeren van beslissingsondersteuning. Met mijn expertise en leidinggevende ervaring kan ik hierbij ondersteunen. Met een brede blik op inhoud, mensen en (digitale) cultuur vind ik aanknopingspunten voor verbetering.
Wilt u graag met mij van gedachten wisselen? Neemt u dan vooral contact op.
Dat de zorgsector in Nederland onder grote druk staat, is op meerdere plekken al voelbaar, getuige de wachtlijsten en personeelstekorten. Gecombineerd met een groeiende zorgvraag wordt het steeds moeilijker om iedereen toegang tot zorg te blijven bieden. De hoop is dat technologie, zoals generatieve AI, hier oplossingen voor biedt. Wat kan een zorginstelling nú al met generatieve AI-tools zoals ChatGPT en Copilot? Ontdek de mogelijkheden en benut ze!
Woensdag 6 november vond in de Brabanthallen in Den Bosch het jaarlijkse Mobile Healthcare Festival plaats over zorginnovaties & technologieën. Digitalisering van de zorg is essentieel om de huidige grote uitdagingen – toenemende zorgvraag, vergrijzing en stijgende zorgkosten – het hoofd te bieden.
ChatGPT, CoPilot, Gemini… De ontwikkelingen gaan supersnel en iedereen heeft er een mening over. Veel organisaties zijn zoekende naar manieren om generatieve AI effectief in te zetten in hun werkprocessen.
De oproep van Fleur Agema om meer geld vrij te maken voor kunstmatige intelligentie (AI) in de zorg is begrijpelijk. AI biedt grote kansen om de zorg te verbeteren en efficiënter te maken. Echter, met deze kansen komen ook uitdagingen die niet onderschat mogen worden.
Kan AI ons helpen bij het verbeteren van onze dienstverlening en de ondersteuning van onze cliënten en medewerkers? In een wereld waar technologische vooruitgang in een razend tempo plaatsvindt, is dit een belangrijke vraag voor organisaties in de gezondheidszorg. David Tom, managing consultant Digital & AI in het zorgteam van Berenschot, deelt zijn inzichten.
Digitalisering in zorginstellingen biedt talloze voordelen: van verbeterde cliëntervaringen, een hogere medewerkerstevredenheid tot efficiëntere bedrijfsvoering. Alleen hoe leidt u de implementatie in goede banen? En hoe zorgt u ervoor dat u uw geld goed investeert en dat innovaties echt tot verbeteringen leiden? In dit artikel geven we een aantal praktische tips voor een succesvolle implementatie van digitalisering in de zorg.
We begeleiden diverse zorgorganisaties in het verminderen van administratieve lasten en het verbeteren van de bedrijfsvoering met behulp van onze digitale zorgassistent (Elly). We vertellen u graag over de mogelijkheden en ervaringen van digitaal samenwerken in de regio en robotisering en digitalisering van processen.
De ouderenzorg staat voor grote uitdagingen vanwege de toenemende vergrijzing. In Groot-Amsterdam hebben daarom meerdere ouderenzorginstellingen de handen ineengeslagen voor het opzetten van een regionaal dataplatform. Doel: inzichten opdoen voor het verbeteren van zorgkwaliteit en -toegankelijkheid.
Het was een bruisende boel bij onze recente workshops over 'Het Potentieel van ChatGPT in de Gezondheidszorg'. De workshops, die draait om de nieuwste generatieve kunstmatige intelligentie, trokken een gemengd publiek van managers tot IT-experts. De workshops waren een mix van leerzaamheid en gezelligheid, waarbij deelnemers zowel hun kennis verdiepten als proactief oefenden.