Ik ben een gedreven consultant en bevlogen onderzoeker. Een verbinder die de juiste mensen op het juiste moment samenbrengt. Door mijn ervaring in complexe (wetenschappelijke) onderzoeksprojecten heb ik sterke conceptuele en onderzoeksvaardigheden. Daardoor ben ik in staat structuur aan te brengen in uitdagende vraagstukken.
Ik vind het fascinerend hoe mensen zich tot elkaar verhouden in onderwijs- en organisatiecontext. Ik werk graag aan projecten op het snijvlak van arbeidsmarkt en onderwijs, zoals leven lang ontwikkelen, professionalisering van onderwijs, bestuur en medezeggenschap. Ik vind het mooi om dat te doen in een omgeving met gedreven specialisten, met kennis van zaken van een breed scala aan maatschappelijke onderwerpen. Het combineren van deze inhoudelijke kennis met mijn expertise in beleidsonderzoek en -evaluatie is waarom ik voor Berenschot heb gekozen.
De Wet versterking bestuurskracht (Wvb) is vanaf 1 januari 2017 van kracht, deze heeft als doel het faciliteren en stimuleren van een goede bestuurscultuur. Op verzoek van OCW evalueerde Berenschot de Wvb, met specifieke aandacht voor succesfactoren van een goede medezeggenschap in het hoger onderwijs.
Als gevolg van de oorlog in Oekraïne is er een groep ontheemden naar Nederland gekomen. Hoewel het gemeenten vaak lukt om ad hoc en binnen beperkte mogelijkheden toch taalonderwijs te organiseren, kampen zij met diverse knelpunten.
Gemeenten hebben een belangrijke rol in de aanpak van laaggeletterdheid. Ze helpen inwoners die hun taal-, reken- of digitale vaardigheden willen verbeteren met passend aanbod. Maar hoe krijg je als gemeente meer grip op de kwaliteit van dat aanbod? En hoe voer je met de betrokken organisaties het gesprek hierover?
Vanaf januari 2022 is het (weer) mogelijk om nieuwe verticale scholengemeenschappen (vsg’s) te vormen. Voor deze instellingen is de WEB en WOR van toepassing op de medezeggenschap, ook voor het vo-deel van de vsg. In opdracht van het ministerie van OCW onderzocht Berenschot welke knelpunten er optreden in de medezeggenschap in verticale scholengemeenschappen en welke beleidsopties er zijn om een gemeenschappelijk wettelijk kader voor de medezeggenschap in het vo en mbo te creëren.