Mijn interesse en expertise ligt op het gebied van strategieformulering, strategisch marktonderzoek, positionering en het uitvoeren van toekomstverkenningen. Digitalisering zet ketens en businessmodellen op zijn kop. Aan ons de uitdaging hier een werkend antwoord op te vinden. En om gemaakte keuzes ook daadwerkelijk te realiseren.
Ik zie het proces van strategievorming als een leerproces met vele betrokkenen, die in een dialoog strategische alternatieven ontwikkelen en de uiteindelijke keuzes maken. De kracht van mijn aanpak zit hem in het formuleren van strategie op basis van input van meerdere stakeholders en het mobiliseren van betrokkenen en relevante partners.
Ik heb een kritische, positieve en pragmatische instelling. Ik ben opgegroeid in een ondernemersfamilie en focus op wat er wél mogelijk is.
Slimme strategische keuzes maken organisaties interactiever, authentieker, flexibeler en slagvaardiger. De inrichting van het strategieproces is hierbij een kritische succesfactor voor het uiteindelijke resultaat. Maar hoe kom je als organisatie in de juiste ‘strategieversnelling'? En hoe bepaal je wat wel en niet in een strategieproces thuis hoort?
Successful Business Models for 3D Printing beschrijft de vele voordelen van 3D printen (of additive manufacturing).
De bouw- & infrasector is dagelijks bezig met de toekomst, waarbij de branche letterlijk vandaag bouwt aan het Nederland van morgen. Dat betekent nu keuzes maken over hoe Nederland er in 2030 kan uitzien. In opdracht van de brancheorganisatie helpt Berenschot richting geven aan die keuzes én zo aan de toekomst. Tevens vervulden wij het projectleiderschap in dit traject.