Als organisatieadviseur voel ik me thuis in het onderwijs. Ik zie me zelf als een generalist die door mijn kennis en vaardigheden een bijdrage kan leveren aan harde organisatie-vraagstukken zoals governance, organisatie-inrichting en digitalisering, maar ook aan zachte organisatievraagstukken zoals verandertrajecten en samenwerkingsvraagstukken. Veelal zijn de vraagstukken complex en multidisciplinair van karakter. Telkens kom ik bij deze vraagstukken bevlogen onderwijsprofessionals tegen, die hard werken aan een gezamenlijk doel; de optimale ontwikkeling van studenten. Dit maakt het werken voor het onderwijs zo mooi.
Mijn kracht ligt in het op een open, constructieve en positieve manier mensen te laten bewegen. Ik luister voordat ik doe en ben altijd op zoek naar win-win situaties waarin ik verschillende belangen probeer samen te brengen. Wanneer verschillende disciplines bij elkaar komen in een vraagstuk ben ik op mijn sterkst. Dat is precies waarom ik bij Berenschot op mijn plek ben. Samen met collega's pakken we vraagstukken vanuit een multidisciplinaire bril aan en komen zo tot betekenisvolle resultaten voor onze opdrachtgevers.
Als gevolg van de oorlog in Oekraïne is er een groep ontheemden naar Nederland gekomen. Hoewel het gemeenten vaak lukt om ad hoc en binnen beperkte mogelijkheden toch taalonderwijs te organiseren, kampen zij met diverse knelpunten.
Cyberincidenten zijn één van de grootste bedreigingen voor organisaties. De juiste (technische) maatregelen nemen en oefenen met (fictieve) incidenten of crises, is niet afdoende.
Tijdens de coronapandemie kregen onderwijsinstellingen in het mbo, hbo en wo ruimte om, waar nodig, af te wijken van de vigerende wet- en regelgeving om het onderwijs zo goed als mogelijk door te laten gaan. In opdracht van het Ministerie van OCW onderzocht Berenschot wat het effect was van dergelijke maatregelen en afspraken, vastgelegd in servicedocumenten voor mbo en hoger onderwijs. Daarnaast is onderzocht in hoeverre het wenselijk is om dergelijke maatregelen en afspraken ook buiten coronatijd te behouden. Begin juni heeft de minister deze evaluatie aangeboden aan de Tweede Kamer.
In het schooljaar 2019-2020 schrapte onderwijsminister Slob de centrale examens vanwege corona. Door dit besluit sloten meer scholieren hun middelbare schoolcarrière af met een diploma.