Internationaal onderzoek naar beloning (Cummings & Worley, 2015) laat zien dat er steeds meer aandacht is voor het ontwerp en de implementatie van beloningssystemen.
Binnen de campagne ‘Goed werk voor iedereen’ staat deze keer het thema re-boarding centraal. Hoewel we nog midden in de corona-crisis zitten, is het belangrijk om stil te staan bij wat daarna komt.
Veranderingen in de omgeving van organisaties, zoals digitalisering, krapte op de arbeidsmarkt en andere eisen van medewerkers, dwingen organisaties beter invulling te geven aan ontwikkelmogelijkheden en concrete begeleiding en ondersteuning op de werkvloer. Daarnaast moeten medewerkers zichzelf continu aanpassen aan de nieuwe realiteit.
Hoewel we nog midden in de corona-crisis zitten, is het belangrijk om stil te staan bij wat daarna komt. Kernvraag daarbij is: hoe ga je als organisatie verder in het post-corona tijdperk? Weer opstarten, schouders eronder, verlies nemen en doorgaan? Of afschalen naar het nieuwe normaal? En hoe is het gesteld met de marktpositie, is deze nog intact of voorgoed verloren? In welke omstandigheden een organisatie ook verkeert, in alle gevallen zal een reset van de Employee Value Proposition en de Employee Journey noodzakelijk zijn, en start een nieuwe Employee Experience.
Organisaties opereren in een steeds hectischere omgeving, waarin veranderingen elkaar steeds sneller opvolgen. Ontwikkelingen als globalisering, nieuwe technologieën, robotisering en automatisering hebben direct impact op (de organisatie van) het dagelijks werk.